SUMAR
- ETAPA de reînscrieri
- ETAPA I din cadrul procesului de înscrieri
- ETAPA a II-a din cadrul procesului de înscrieri
- ETAPA de ajustări
- PROGRAMUL depunerii cererii de înscriere la secretariatul unității
- CENTRALIZATORUL străzilor aferente Școlii Gimnaziale „Petru Rareș”
- LISTA documentelor necesare înscrierii / reînscrierii
- CRITERIILE GENERALE și SPECIFICE de departajare care se aplică pentru nivelul preșcolar
- ORDINUL MINISTERULUI EDUCAȚIEI nr. 3436/2025 privind calendarul înscrierii copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, precum și în servicii de educație timpurie complementare, în anul școlar 2025-2026
ETAPA de reînscrieri
🗓️ 19-23 mai 2025
Sunt reînscriși copiii care au frecventat unitatea de învățământ în anul școlar curent și care urmează să o frecventeze și în anul școlar următor, ca urmare a exprimării acestei opțiuni de către părinții/reprezentanții legali ai acestora, printr-o cerere scrisă.
📋 Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscrieri – 23 mai 2025
ETAPA I din cadrul procesului de înscrieri
🗓️ 26 mai-13 iunie 2025
Copiii sunt înscriși pe baza dosarelor depuse la unitățile de învățământ de către părinții/reprezentanții legali ai acestora și a celor trei opțiuni exprimate, în limita locurilor din planul de școlarizare aprobat, după încheierea etapei de reînscrieri.
26-30 mai 2025 | ✅ Colectare cereri |
2-4 iunie 2025 | ✅ Procesare cereri faza I – prima opțiune |
6-10 iunie 2025 | ✅ Procesare cereri faza a II-a – a doua opțiune |
11-12 iunie 2025 | ✅ Procesare cereri faza a III-a – a treia opțiune |
📋 Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după prima etapă de înscrieri – 13 iunie 2025
ETAPA a II-a din cadrul procesului de înscrieri
🗓️ 16 iunie-7 iulie 2025
În această etapă se realizează înscrierea copiilor, pe locurile libere rămase în urma derulării primei etape, pe baza dosarelor depuse la unităţile de învăţământ de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora şi a celor trei opţiuni exprimate în noile cereri de înscriere depuse.
16-20 iunie 2025 | ✅ Colectare cereri |
24-26 iunie 2025 | ✅ Procesare cereri faza I – prima opțiune |
30 iunie-2 iulie 2025 | ✅ Procesare cereri faza a II-a – a doua opțiune |
3-4 iulie 2025 | ✅ Procesare cereri faza a III-a – a treia opțiune |
📋 Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri – 7 iulie 2025
ETAPA de ajustări
🗓️ 18-28 august 2025
În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri ori din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de inspectoratele școlare județene/Inspectoratul Școlar al Municipiului București și pe baza dosarelor depuse de părinți la inspectoratul școlar. La această etapă au acces următoarele categorii de copii:
- copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani;
- copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al centrelor județene de resurse și asistență educațională/Centrului Municipiului București de Resurse și Asistență Educațională;
- copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică din învățământul preșcolar.
📋 Afişarea rezultatului şi a numărului de locuri libere rămase după etapa de ajustări – 29 august 2025
Introducerea în Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR) a tuturor copiilor înscriși în anul școlar 2025-2026, în unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, repartizarea pe formațiuni de studiu, va avea loc in data de 5 septembrie 2025.
Prezentarea de înscrisuri false la înscrierea în învățământul preșcolar se pedepsește conform legii și atrage pierderea locului obținut prin fraudă.
———————-
DEPUNEREA CERERII DE ÎNSCRIERE LA SECRETARIATUL UNITĂȚII
Documentele se pot depune la secretariat, astfel:
– luni, miercuri, joi în intervalul orar 08.00 – 17.00,
– marți în intervalul orar 08.00 – 18.00,
– vineri în intervalul orar 08.00 – 17.00.
———————-
ATENȚIE!
Pentru informații privind înscrierea / reînscrierea, ne puteți contacta pe adresa de email: [email protected] sau la numărul de telefon: 0371 575 731.
———————-
Centralizatorul străzilor aferente Școlii Gimnaziale „Petru Rareș”, situată în satul Dudu – Chiajna, str. Gențianei, nr. 2-4 poate fi consultat aici.
Lista documentelor necesare înscrierii / reînscrierii:
Obs: Vă rugăm să aveți și originalele la dvs.
✅ Cerere de reînscriere (tip) / Cerere de înscriere (tip) – disponibilă în momentul începerii procesului de înscriere (se va genera electronic la secretariatul unității) |
✅ Copii după actele de identitate ale părinților/tutorelui legal |
✅ Copie după certificatul de naștere al copilului |
✅ Copie după actul de stare civilă (certificat de căsătorie / divorț) |
✅ Adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire a copilului (necesară în cazul aplicării criteriilor de departajare) |
✅ Copie a hotărârii judecătorești definitive din care rezultă modul în care se exercită autoritatea părintească și unde a fost stabilită locuința minorului (în cazul părinților divorțați) |
✅ Declarație-acord (în cazul părinților divorțați) |
✅ Declarație pe propria răspundere |
În situația în care numărul cererilor-tip de înscriere primite este mai mare decât numărul de locuri libere, comisia selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și specifice.
Criteriile generale de departajare care se aplică pentru nivelul preșcolar sunt următoarele:
- copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la data de 1 septembrie;
- domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tipde înscriere;
- cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi;
- existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr. 272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare;
- existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă);
- ambii părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile:
- pensionat în conformitate cu prevederile legale;
- cu certificat de handicap;
- șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru OcupareaForței de Muncă;
- existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE;
- existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea.
Criteriile specifice de departajare a cererilor de înscriere în anul școlar 2025-2026:
- Copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate, iar copilul este încredințat cu documente unei persoane cu domiciliul în circumscripția școlii (act notarial de încredințare minor)